söndag 2 maj 2010

Jackie

Dagens wod heter "Jackie" och består av
1000 m rodd
50 thrusters (tom stång)
30 pull ups
Körde hopprep som uppvärmning som vanligt, för att få ordning på det, och det känns bättre och bättre. Testade att göra double unders, och varannan går, men att fortsätta hoppa är stört omöjligt; koordinationen är helt off. Så det är restart efter varje DU. Men kul är det! :)

Rodden höll jag ett ganska skapligt tempo på och jag vet ärligt talat inte om min tid är fågel, fisk eller mittemellan. Men svettigt var det i alla fall.


Jag hade ju trott att thusterserna skulle vara lättare, men satan så flåsigt det blev efter en tjugo stycken. Nånstans mitt i frustade jag så att jag för mitt liv inte trodde jag skulle orka göra riktiga pull ups, men det blev det.

Pull upsen gjordes dock som mest i treor-fyror, och en hel del ettor. Greppet höll bara inte... Men kippningen kändes bra även nu på klubben. Känns lite bittert att det kommer ett nytt hinder så fort man övervunnit det första, men fr o m nu kommer jag köra riktiga pull ups, oavsett. Sen får det ta den tid det tar. Det måste lossna snart.

Sluttid: 9:57

Överraskande lågt eftersom det blev så mycket dötid på pullupsen. Kul med ett kort, svettigt och flåsigt pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar