måndag 3 maj 2010

Genombrott på två fronter!

Åkte till klubben för att riva av en sen wod

10 burpees
20 sit-ups
5 pull-ups
9 burpees
20 sit-ups
5 pull-ups
osv. ner till
1 burpee
20 sit-ups
5 pull-ups

Det gick förvånansvärt lätt med bupeesarna, men sit-upsen blev snart vääldigt jobbiga. Men det är en parentes, eftersom jag ända tills de 4 sista varven körde obrutna femmor på pull-upsen.

Och det kändes bra!!!

Det var greppet som fallerade på slutet, och det känns som när man väl börjat dela upp det så har man satt en spärr i huvudet så att det är svårt att gå tillbaka till obrutna. Men beslutet att bara köra "riktiga" pull-ups känns helt rätt.

Sluttid: 16:15

Och handskarna känns mer och mer som ett klipp. Lite lätta skavsår i handflatan, men de gamla såren som nästan är helt utläkta klarade sig bra!

Efter lite vila så körde jag lite double underteknikträning, och fick till det ganska skapligt med. Det gick lättare när jag var trött efter passet än innan på uppvärmingen... Strange. Filmade lite för att kolla tekniken, och vad är det jag gör så långt ut med högerarmen? Det har jag inte ens tänkt på innan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar