tisdag 18 maj 2010

Ömsom vin - ömsom vatten

Cyklade till klubben direkt efter skolan idag för att köra en intressant wod

5 ronder av

20 pull ups
30 push ups (skalat till på knäna)
40 sit ups
50 squats
3 minuters vila mellan varven


Jag var ärligt talat lite skeptisk till hur det här skulle gå, dels med tanke på att jag kört rätt mycket benböj, och senast igår, och dels av totalantalet av varje övning. Men det är ju precis så det ska vara!

Värmde med lite hopprepande, och fick till ett antal helt ok double unders, det kanske börjar bli dags att köra en wod med DUs i på allvar.

Så; upp på stången och gungade igång och körde 10 obrutna pull ups, vilket är nytt PR för mig! Det kändes bra förutom att det knakade lite i ena axeln, men det gjorde inte ont eller påverkade inte tekniken så jag beslutade mig för att det var ett biljud. Och det försvann när jag blev ännu lite varmare i kläderna. Tyvärr kan jag säga så höll jag inte samma höga tempo på pull upsen, och i rond tre började jag känna av händerna...igen... Nåja, jag höll mellan fem och sex stycken i första setet varje rond. Men alldeles för mycket ettor och tvåor :( Jag kikade på tidtagaruret i rond 4, och då tog bara pullupsen 1:30...

Armhävningarna fanns det ingen chans att jag skulle göra på tårna, inte en chans att jag kan hålla nåt tempo då med 150 st totalt.

Situpsen malde på, en eller ibland två korta breaks för att låta det cirkulera lite blod i lugn och ro, men max 3-4 s.

Benböjen gick också förvånansvärt bra med tanke på historiken, och två-tre korta pauser. Och det brann inte så farligt heller :)



Rondtider
  1. 5:04
  2. 5:34
  3. 6:25 (här pajjade händerna...)
  4. 6:37
  5. 6:25 (bet ihop och spurtade på benböjen)

Jag trodde att varven skulle ta betydligt längre tid, speciellt när jag började chicka med pullupsen, men de första två ronderna är jag helt nöjd med.

Tre minuters vila mellan ronderna var bra, det gav en såpass återhämtning att man orkade köra på hela ronden tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar