torsdag 13 maj 2010

Ah, pull it - p-pull it real good

Idag körde jag en wod helt ren från vikter, bara gamla hederliga rörelser. Det är ett fredagspass från CrossFit Uppsalas träning med Hilti.

Passet "Orvar":

5 varv på tid av
10 pull ups
20 burpees
30 sit ups
40 air squats

Jag var ärligt talat rätt orolig för benböjen med tanke på hur jag brann i förrgår, men va fan.

Händerna var nästan helt utläkta nu, dessvärre var vantarna lite fuktiga fortfarande, så det blev inte helt optimalt grepp, men tillräckligt. Känns bra att vara back on track med pull upsen, körde väl som mest sju obrutna rond två, så det börjar helt klart lossna. Nu sitter det nog mest i huvudet, man har alltid en till i sig, men fem är ju en så jämn och fin siffra, och tre, och ett och... och... och... jag får ta och HTFU helt enkelt.

Jag kände mig ganska jämn idag, det var ingen övning som riktigt sinkade, och framförallt är jag glad för att inte låren spökade.

Dessvärre lyckades jag klanta till det med tidtagaruret och stänga av det direkt när jag satt på det, så jag fick uppskatta tiden. Som tur var kollade jag på väggklockan precis när jag satte igång (jag ville veta hur mycket tid jag hade innan det började komma folk till första schemalagda passet på klubben), så ~24 min blev det. Det får jag vara nöjd med tycker jag.


Jesus från CrossFit Nazareth visar lite log carrying

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar