tisdag 4 maj 2010

Filthy 50

Bestämde mig för att köra en chipper idag, jag har en förkärlek för att kunna bocka av saker istället för att köra varv eller *shudder* AMRAPs.

På tid:

50 Box jump, 60cm/50cm box
50 jumping pull-ups
50 Kettlebell swings, 16kg/12kg
Walking Lunge, 50 steg
50 Knees to elbows
50 Push press, 20kg/16kg
50 Back extensions (supermans istället)
50 Wall ball shots, 8kg/4kg medicinboll
50 Burpees
50 Double unders


Jag visste att det skulle bli jobbigt, för att citera 300:

This will not be over quickly. You will not enjoy this.

Jag fick rätt. Boxhoppen och hoppande pull ups (det var inte substituerat, det ska vara hoppande, gudskelov) rullade på bra, och äntligen fick jag köra 24 kilos high swings! Det kändes riktigt bra, körde det i två set.

På utfallen började det bränna i låren =) Sen kom the killer; knees to elbow. Fy fan! Jag var helt slut i greppet, och valkarna smärtade och det var allmän misär. Klarade max treor, och de flesta gjordes som ettor... :(

På push pressen fick jag för mig att de skulle göra med stela ben och bakom nacken. Tack för det Andreas... På de sista 10 kom jag på att benen nog skulle vara med trots allt. Jaja, jag får se det som karaktärsdanande.

Wall balls så här pass sent är ju alltid intressant. Och tungt. Gjorde genomgående femmor.
Burpeesarna rullade på bra med, men lågt tempo från början pga allmän utmattning.

När jag skulle göra double unders så var jag redigt trött, och jag klarade inte av att göra mer än ettor, med ett eller två undantag. Det var helt klart tekniken som fallerade här, så här finns mycket tid att vinna.

Jag hade vänt upp-och-ner på tidtagaruret för att inte stirra mig blind på tiden när jag körde, och blev glatt överraskad när jag kom in på 30:11! :)



2 kommentarer: