torsdag 27 maj 2010

Hoppa hopprep!

Morronpass på CFUA, och efter uppvärmning så är det 50 double unders på tid. Det går riktigt dåligt, jag trasslar in mig mer än jag hoppar, och kommer in på 3:18 (att jämföra med 1:02 min för snabbaste).

Hopprepstrassel...

Tanken var att den här tiden skulle användas för att skala nästa övning;
50 armhävningar
50 toes-to-bar
100 DU's

Initialt så skalade vi ner DU's till 50, med option på att hoppa 50 till om det kändes bra. Armhävningarna gjorde jag på knäna för att inte tappa för mycket intensitet. Delade upp dem 25/10/15.

TTB är en intressant övning, jag får upp fötterna ovanför stången, men det är lögn i helvete att göra fler än en åt gången. Jag kippade inte, och kanske skulle testa det. Händerna höll i alla fall, även om greppet kändes svagt, det är skönt.

Tekniskt fulländad TTB in progress...

DU'sen gick bättre nu faktiskt, och jag lyckades med uppemot 10 st i en följd. Så när jag hade gjort mina 50 så tyckte jag att jag låg så skapligt till att jag gjorde 50 till. Kom in på 14:12.

Ska bli kul när jag kan
  1. Göra DU's utan att ta ett singelhopp mellan
  2. Utan problem göra 10 st DU's i rad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar