söndag 30 maj 2010

Death By 10 Meters

Slutspurt i tentaplugget innebar att jag ville ha en wod som jag kunde göra hemmavid utan för mycket fuss. Hittade en intervallövning som såg kul ut på the Wod Shop

Death by 10 meters

The first minute you run 10 meters and every minute on the minute you add a 10 meter run. So for example
1st minute 1x10 meter
2nd minute 2x10 meters
3rd 3x10 meter and so on


Gick ut och mätte upp en tiometerssträcka på en grusväg på gården, och tog en joggingrunda i grannskapet med Jino som uppvärmning. Jino fick dock sitta på läktaren under intervallerna, jag insåg att jag nog skulle ha nog med mig själv över tiden.

Fram till åttonde minuten så var det inga som helst problem, men då började det bli flåsigt. Runt tionde så känner jag att jag inte fått ner pulsen tillräckligt innan det är dags igen.

Kom in på 13+13½, och känner mig helt nöjd. Trodde inte jag skulle hinna med minut 13 ärligt talat, än mindre att nästan klara 14:e med.

Det är min första "Death by...", och den var riktigt kul :)


Jino tror att mina vändmärken är en free-for-all dog dig pit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar