tisdag 11 maj 2010

Girlfriend workout

Hade lite olika namngivna pass från Hiltis fredags-CrosFit, bl a Orvar, Elsa och Astrid, och eftersom min flickvän heter Astrid så var ju valet enkelt :P

Jag ville också ha ett pass som var snällt mot händerna - jag hade tänkt låta dem läka ut ordentligt nu - så jag kan komma tillbaka till t ex pullupsen med full styrka.
Passet då:



Okej. Johannes på klubben klockade in på 10:58. Det är en sjukt bra tid skulle det visa sig.

Svingarna gick bra, körde höga på 24 kilo, och det är inga konstigheter. Jag insåg så klart att det skulle bli tungt så småningom, det är ju ändå 150 st som ska avverkas... Tekniken höll bra nästan genomgående, hade ett par runt 120-130 som inte var så snygga, men i stort så. Körde nästan 9-10 per runda, men hade några rejäla dippar när det blev för lite tid kvar på minuten pga benböjen.

Benböjen gick som en dans i början, trots att jag kände lite i låren från förrgårdagens övning inann jag satte igång, men ganska snart så brann quadriceps nåt så grönjävligt. Det var riktigt illa ett tag, och jag fick bita ihop och splitta det 5/5/5 för att det inte skulle stjäla för mycket tid från svingarna (vilket det gjorde ändå).

Efteråt var jag sådär skönt CrossFit-slut; låg och flämtade på golvet som en fisk på land. Efter fem minuter nånting gjorde jag ett försök att ställa mig upp, men nej, det fick bli lite sittande innan kroppen köpte en sån kraftansträngning :)

Kom in på 17:09 till slut. Det var lite meckande med minuttimern på mobilen, men funkade skapligt ändå. Körde med en annat ur som körde totaltiden.

2 kommentarer:

  1. Haha, bra jobbat, men varför skalade du upp och körde höga swings?

    SvaraRadera
  2. Eh, det är för att jag tolkade huvudhöjd som att det skulle upp över huvudet...? Jag tänkte ögonhöjd på låga swings (fan...).

    SvaraRadera