söndag 23 maj 2010

Mer teknik!

Dagens övningar var framförallt riktade mot frivändningar, och även här har jag en hel att jobba på, framförallt med axelrycket i uppförandet. Jag har medvetet inte kört frivändningar på egen hand eftersom jag vet att jag inte kan tekniken och inte vill lära in fel rörelse på låga vikter som inte håller i längden.

När Björn tyckte att tekniken var acceptabel (nåja...) så körde vi Power Clean + 3 Push Press x 5 set. Man blir svettig av det med märkte jag :)

Som avslutning en kort stations-wod med boxhopp, pull ups med gummiband och armhävningar på knäna. 30 s på varje station och 4 varv. Att göra pull ups i gummiband var en intressant upplevelse. De bli ju strikta, men man får en helt annan resa upp. Men det blir tungt med efter ett tag, och jag bytte till ett tjockare band halvvägs nånstans.



Teknikträning i all ära., men jag hoppas på en blodsmak-i-munnen-metcon på tisdag! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar