fredag 14 maj 2010

Regionals light

Martin bjöd på ett delmoment från European Regionals på dagens CrossFit-pass på Hilti:

5 ronder av
5 marklyft @ kroppsvikt (90 kilo i mitt fall, 120 kilo på Regionals)
20 sidhopp över stången och burpee

Jag har kört lite marklyft tidigare på 90 kilo, så jag var bekväm med vikten. Skönt att ha Martin som kollar formen när man börjar svikta. Jag tog nån kort paus på fjärde eller femte ronden, men annars inget att klaga på där.

Det har varit mycket burpees på sistone, och jag börjar känna mig ganska bekväm med att köra många, och att lägga på sidohopp adds to the flavor :) Även här körde jag det mesta obrutet, nån kort paus på femte ronden mitt i om jag minns rätt.

Kom in på 9:51 och när jag la mig ner så kom illamåendet jag hade förväntat mig under passet... Med ränta. Fy fan, det var som en dålig bakfylla, tog säkert ett par min innan det klingade av. Men känner mig nöjd med tiden.


Bumpers gör att man ser jättestark ut!

Hade ett bra snack med Martin om näringsintag efter träning med. Ska kolla på proteinshakes att ta efter träningen. Jag har ju svårt att äta direkt efter hård fysisk ansträngning, och det här kan nog vara ett bra sätt att hjälpa till med återhämtningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar