lördag 2 oktober 2010

Pers-fredag

Jag har varit dålig på att träna på sistone, en massa faktorer som samverkat. Trist men så är det ibland, men jag lovar bot och bättring. Umgås med tanken på att skaffa mig ett hemmagym för att slippa transportsträckan. Det stora hindret är stång med bumpers som är en smula skitdyrt...

Dagens övning var tudelad; först försöka hitta
1RM marklyft
max strikta pull-ups


sen en wod av

AMRAP 5 min
high swings @ 24 kg


Jag har inte testa vad mitt 1RM på marklyft är, och jag har funderat på att testa det så det passade ju bra. Kändes lätt upp till 130-140. 150 var tungt, men jag kände att jag hade mer att ge och lastade på 160. Det gick med en kraftansträngning, så det ligger nog rätt.

Strikta pull ups är ju djävulens påfund, 4 st blev det bara där :(

På AMRAPen blev det 100 svingar jämnt. Splittade första gången på 25, sen 20 och 10:or.

3 kommentarer:

  1. Det är inte skitdyrt Skäggo, investera i dig själv! :)

    SvaraRadera
  2. Får ta och spara veckopengen ett tag :)

    SvaraRadera
  3. Just ja, 100 höga swingar med 24an på 5 min är jättebra! Ses imorrn hoppas jag!

    SvaraRadera