lördag 15 maj 2010

Backintervaller i solen

Får finfrämmande senare idag, så ett pass som jag kunde riva av i närheten av hemmet var målet. Förra sommaren körde jag en del backintervaller i en backe vid Eriksberg, och bestämde mig för att köra där idag med. Joggade dit som uppvärmning. En fröjd att springa i försommarvädret, och trots att jag inte sprungit på ett tag så gick det lätt.


Backen sedd från sidan. Startpunkt var lyktstolpen.

Upplägget var sprinta upp/jogga ner.
3x3 upp/ner med 2 min vila mellan varje varv.

Jag var lite osäker på hur mycket vila jag skulle peta in mellan varven, men efter att ha kollat tillbaka på mitt sprintintervallpass i påskas bestämde jag mig för att köra 2 minuter. Första varvet gick bra - och jag tänkte att 2 min kanske var att ta i - men höll mig till planen iallafall. Det var bra. Andra varvets sista intervall brann det ordenligt och det började gå i mardrömstempo. Tredje varvet var redigt jobbigt direkt från start, och jag var tvungen att ta en flåsig paus innan jag körde sista intervallen.


It's a long way to the top


Jag hade ett minne av att 3x3 brukar vara tillräckligt för att man ska bli slut, och jag mindes rätt.
Mellantider:

1:41
1:53
2:07

En kul grej var att på toppen av kulle finns det en parkbänk och där satt det några ynglingar i Iron Maiden- och Ramones-tshirtar med chips och öl och tittade på. Inte varje dag man springer för sittande publik. Fick några glada tillrop när jag började krokna med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar