fredag 21 maj 2010

Det är lätt, lätt!

Orden är Ricky Bruchs, inte mina. Det tillsammans med Kristofers "Det är bara att riva av det!" var dagens pep-talks :)

Eftersom Judo-Johan svetsade den trasiga pull up-stången och Åke lattjade med projektorn så förlades träningen utomhus.


Martin visar front squat teknik


3 varv av
8 front sqauts @ 50 kg
140 m sprint
skaplig vila mellan varven


Jag har inte kört just front squats innan, och kände lite på olika vikter. 50 kilo kändes som den skulle kunna vara okej, så jag bestämde mig för att köra på den.

Med facit i hand skulle jag förmodligen kunnat kört på 60 kilo med, för att verkligen ta ut det där sista lilla extra. Det gick i bra tempo på front squatsen, och det kan jag nog tacka den senaste tidens alla vanliga squats för.


Första 8 front squatsen


Kändes bra på sprinterna. Det enda där var att det var vändning på 70 m, och det ger ju lite broms och accelerationsförlust. Men det var ju lika för alla. Sprinter har en förmåga att alltid köra skiten ur en, och det här var inget undantag :)



Upploppet på första sprinten


Varvtider:
46 s
47 s
48 s



Sen bar vi in stängerna med vikter på, och jag och Kristofer drog ju vinstlotten med en 90 kilos stång :)

Som avslutning för de som ville så var det handstående till ackumulerat 1:30. Den bröt jag ner på två vilor vid 0:40 och 0:58.

L-pull ups fanns även för den vågade med det var inget för mig :P



3 kommentarer:

  1. Menar du L-pull ups? ;)

    Du hade pallet 70 kg, men kanske inte i sån rejserfart som du rev av 8 reps med 50. Roligt att du ska börja hos oss, jätteroligt!

    SvaraRadera
  2. Sprinten var 2x~70m. Dina böjar ser väldigt bra ut!

    SvaraRadera
  3. Ja just det, så hette de ja! :) Fixar det!

    Jag ville inte ta mig vatten över huvudet med vikten iom att jag inte kört det innan, men nu vet jag!

    Japp, ska bli kul att köra i grupp mer regelbundet nu när jag har tid.

    Böjarna kan jag tacka mitt icke-existerande fotbollsspelande för ;)

    SvaraRadera