måndag 31 maj 2010

Pre-tenta pass

Sista dagen på min tredagars svit av träning och tillika dagen innan sista tentan för terminen. Nu var det hög tid att blåsa bort ångesten genom hård kroppslig tukt. Och CFUA levererar.

Först ut var det front squats, och målet var att jobba upp en bra femma. Fem set totalt. Jag och Sven delade stång, och låg nog ganska lika i vad vi klarar av, det underlättar.

Vi gick ut lätt på 50 kg och ökade sen till 70 kg. Därefter ökade vi i 5 kilosintervall till slutligen 85 kg. 85 kg var tungt, men inte omöjligt. Kul att man kan bli flåsig fast det inte är en konditionsövning :)

Så metcon.

7 ronder av

14 situps
7 burpee box jumps


Initialt skrev Martin 7 situps med, men ändrade sig till 14. Lite som i lumpen :P

Burpee box jumps är precis vad det låter som, i upphoppet på burpeen så hoppar man upp på en 60 cm låda. Det enda som ställde till det här var att jag kom lite långt ifrån så jag var tvungen att göra ett litet skutt framåt för att komma i position för att hoppa upp på lådan. När jag kom ner så är jag dålig på att sprawla också.

Situpsen tuffade på bra, hade nåt kort stopp på sjätte rundan. Låg och drog jämnt med Sven, och kom in en halv sekund efter honom :)

Sluttid 7:30,5

Det här var en metcon som passade mig som hand i handske. Inget moment som sinkade ner totaltiden, och jag kunde bibehålla hög intensitet rakt igenom. Kom därifrån glad som en lärka och med boostat ego=bra inför tentan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar