söndag 4 april 2010

Instället för påskmiddag; intervaller

Dagens wod från Martin på CrossFit Uppsala såg inte så farlig ut på pappret. Och det är ju det som är problemet, det gör de nästan aldrig...

3×200m sprinter, 2 minuter vila mellan dem

5 minuter vila sen…

3×400m sprinter, 2 minuter vila mellan dem också


Fy för den lede…

Här är mina tider:

200 m
—————
34 s
39,5 s
42,7 s

400 m
—————
01:32 min
01:41 min
01:49 min

Jag började bra med att klanta till det så att jag inte tog tid på första 200 metersintervallen... På slutet var det som att springa i en mardröm. Man tar i allt vad man kan, men ändå så lunkar man fram. Surrealistiskt…

När jag låg och var döende på golvet i sovrummet efteråt kom Jino och ville leka. Där kan man snacka om taskig tajming :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar