söndag 25 april 2010

Att fördriva dämonerna

En synnerligen blöt fredag vars bakfylla spillde över på söndagen skulle sonas med marklyft och repklättring.

Öveningen hetter "Got grip?" och bestod av
15 Deadlifts (80 kg), 5 Rope ascents (4,5m)
12 Deadlifts, 4 Rope ascents
9 Deadlifts, 3 Rope ascents
6 Deadlifts, 2 Rope ascents
3 Deadlifts, 1 Rope ascents

Repen var riktigt jobbiga, och jag hade flera ytterst tveksamma mitt i. Dessutom så blev jag helt klen i greppet till marklyften... Jag körde på 80 kilos marklyft, och det var inga problem, men med facit i hand vet jag inte om jag hade klarat tyngre vikt greppmässigt.

Jag sjabblade till det med tidtagningen, men slutade på ~12 min.

Lite ropeburns på fingertopparna och ena foten, note to self: Kör med skor och hela handskar nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar