måndag 19 april 2010

Playground gym

Dagens wod var en crossover mellan Cindy och Barbara som Martin & co på CrossFit Uppsala kokat ihop.

”Interval Cindy” – 6 varv av 3 minuter AMRAP 5 pullups, 10 pushups, 15 squats, 3 minuter vila.




Jag såg ju direkt en möjlighet att inte behöva röra mig för långt hemifrån för att genomföra det här. Närmaste pull up-stång finns i lekparken i form av ett rep till en gångbro. Perfekt!


Jag gillade verkligen att det var få pull ups i varje runda, det gav mig en möjlighet att träna på tekniken utan att behöva tänka på att göra så inihelvete många varje gång. Till skillnad från klubben så är var det helt fritt framåt för fötterna, och det kanske är mest i huvudet det sitter, men helt plötsligt gick kippningen så mycket bättre. Lyckades få till det på nedvägen med, och körde flera obrutna femmor, och det har jag inte gjort förut. Jag kanske är nåt på spåren här! :)

Armhävningarna gick också över förväntan, och de första tio varje varv gick riktigt bra, men sen blev det tyngre. Och det var helt klart på dem jag tappade tid.

Squatsen, tja, det är ju bara att göra. Det kändes lite på slutet, men det var inte på något sätt en gränssättande del av wod:en.

Så här blev resultatet:
  1. 2 varv, 5 pull ups, 10 pushups, 8 squats
  2. 3 varv, 4 pull ups
  3. 2 varv, 5 pull ups, 10 pushups, 5 squats
  4. 2 varv, 5 pull ups (här började det kännas ordentligt, och jag fick två underkända pull ups...)
  5. 2 varv, 5 pull ups, 3 pushups
  6. 2 varv, 1 pull up
Totalt 90 pull ups! Det är banne mig personligt rekord :D

Trots att jag använde mina eminenta handskar så rev jag upp lite sår i högerhanden. Ska kolla på ett par ordentliga handskar i veckan.








1 kommentar:

  1. Jasså, har man blivit degraderad till "& co" ;)

    Bra jobbat hörru!

    SvaraRadera