tisdag 27 april 2010

How I Could Just Kill a Man

Ännu ett nytt försök att ta mig själv av daga genom rabdomyolys.

Dagens wod från main site är en killer i grundutförande
For time:
30 Handstand push-ups
40 Pull-ups
50 Kettlebell swings, 1.5 poods
60 Sit-ups
70 Burpees
Det fick bli vissa modifieringar på den;

HSPU ain't happening, det fick bli armhävningar med lutning. Ett rack för medicinbollar i materialförrådet på jobbets gymnastikhall fick göra tjänst. Det gick bättre än vad jag trodde, splittade det 20/10.



Det finns två stänger på jobbet för pull-ups, den ena gjord för dvärgar och den andra 2 dm från en vägg... Dessutom så ville inte greppet vara med alls, så kontentan av det blev hoppande pull-ups, men jag försökte hjälpa till så lite som möjligt med benen. Jag som precis hade fått upp hoppet om mina pull-ups :/

De hade bara max 20 kilos kettlebell på jobbet, så jag körde på high swings, och splittade det 25/25. Ska nog försöka mig på high swings i fortsättningen. Ett aber med kettlebellen på jobbet var att greppet var så inihelvete smalt; jag fick bekvämt plats med två fingrar från varje hand, och med mycket möda tre. Inte optimalt.

Sit-ups; obrutna! :D Det var länge sen jag körde sit-ups, och jag kände att magen behövde få sig en omgång. Det fick den.

Burpees: obrutna! :D :D Det gick inte fort på slutet, men det gick hela tiden!

Sluttid: 15:57

4 kommentarer:

  1. Tjena, roligt att se att du och Judo-Johan har varsin blogg. Det har det mörkats med ;)

    Bra jobbat förresten!

    SvaraRadera
  2. Har Judo-Johan en med? Vad kul, vad är det för adress?

    Tackar! Jag fick inspiration när jag läste era bloggar på CF Uppsala :)

    SvaraRadera
  3. Grejt, jag hajjade faktiskt inte att det var du som postade på vår blogg, det blir några Andreas. Kanske börja med att skriva Skägg-Andreas? ;)

    JudoJohan: http://grindpojken.blogspot.com/

    SvaraRadera
  4. Aha, så långt tänkte jag aldrig när jag skrev :P

    Tack för adressen!

    SvaraRadera