lördag 17 april 2010

Fredagsmys

Fredag innebär träning i grupp på Hilti. Alltid trevligt med lite folk omkring sig så man inte kan maska (så mycket :P).

Jag trodde att mannen med oxpiskan, aka Martin Altemark, skulle leda dagens pass, men så blev det inte. Istället blev det Simon, som var en ny bekantskap,och en mycket trevlig sådan :)
Dagens wwod var en ganska kort metcon:

3 ronder av

4 varv björngång i lokalen (skalat och moddat från originalets 400 m löpning)
21 kettlebell swings
12 pull ups


Jag fegade lite på kettlebellsen (jag tror det var grupptrycket i form av Kristofer som gjorde det), och körde på 20 kilo, men å andra sidan kunde jag köra alla set obrutna.
Testade lite pull-ups på uppvärmningen och det kändes hyfsat bra, men jag fegade även här och körde på hoppande pull ups till slut då jag inte ville behöva bryta och gå till hoppande efter halva eller att det skulle ta ohemult lång tid. Hoppande pull ups är ju en ganska snäll övning, och det i kombination med att jag kunde köra obrutna swings gjorde att jag kom in på en ganska bra sluttid (9:12).

Björngången var jobbig, i början framförallt för handlederna, men sedan rent alllmänt... Men jag lyckades hålla ett lågt men jämnt tempo vilket gjorde att jag inte tog allt för många pauser.



Eftersom dagens metcon gick så fort så hade vi lite tid över för att lattja med ringarna. Jag kan ärligt inte komma ihåg när jag sist hängde i ett par ringar, och tekniken var väl så där :P Men det var kul att testa lite, och förhoppningsvis blir det mer framöver!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar