torsdag 15 april 2010

Hopp och lek

Dagens wod gjordes under tidspress, inte för att det ingick som ett moment utan för att jag skulle hålla ett BJJ-pass efteråt som jag inte fick bli sen till.

Övningen idag var 7 ronder av

15 kettlebell push press
25 hoppande pull ups
35 double unders

Jag hade dels inte med mig några skor (är huvudet dumt får fötterna lida när man hoppa hopprep) och dels så har jag inte kört DUs förut, så jag valde att substituera DU med tuck jumps.

Det blev en 16 kilos kettlebell, vilket var ganska lagom, jag tycker att fick till en ganska bra teknik och skapligt tempo.

Hoppande pull upsen var heller inga problem, jag körde inte obrutna, men kände ändå att de flöt på bra.

Tuck jumpsen... Fy för den lede vad jobbiga de blev. De tio första varje rond var väl okej, men sen blev det exponentiellt mycket jobbigare.

Att det var sju ronder var också en härlig liten bonus. Jag vet inte varför fem ronder känns mer standard, men jag brukar tänka två snabba ronder, två progressivt långsammare ronder och en sista rakt in i kaklet. Nu hade man ju två till...

Jag hade totalt en halvtimme från det att jag var ombytt tills att jag skulle leda passet, och jag ville helst inte ligga i fosterställning då. Men det gick bra, 17:02 blev sluttiden, så då kunde jag ligga och åma mig en stund på golvet i lugn och ro :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar