torsdag 22 april 2010

Idel nytt

Dagens wod innehöll dips, som jag inte kört på jag vet inte hur länge.

Five rounds for load and time of:
Back Squat, 3 reps
20 Ring dips
I beskrivningen stod det ring dips, men jag kunde snabbt konstatera att det gick inte särskilt bra, så jag skalade ner det till vanliga dips. I början gick det bra, men det blev snabbt jobbigt, och fjärde rundan fick jag dela upp det på femmor.


För back squatsen var jag lite säker på vad jag skulle hänga på för vikt, så jag körde på 60 kilo för att inte ta mig vatten över huvudet. Med så få reps kunde jag nog hängt på lite mer faktiskt. Det är det kniviga med nya övningar.

Kom in på 6.08, och det tycker jag är en skapligt bra tid. Det blev inte så mycket spilltid när jag delade upp dipsen, så intensiteten var hög.

Och just det; nya vantar är införskaffade! Jag tog ett par tunnare "fitnessgloves" för strax över hundralappen, och de sitter som handen i handsken :P Ska bli intressant att se hur mycket de kommer göra nästa gång det blir en pull up-intensiv övning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar