söndag 18 april 2010

When all else fails - burpees

Dagens wod på www.crossfit.com var ju en riktig killer:

Complete as many rounds in 12 minutes as you can of:
50 pound dumbbell Weighted pull-up, 3 reps
Sprint 50 meters
3 Ring handstand push-ups


Jag kom snabbt fram till att jag skulle skala ner det till:

3 pull-ups
50 m rodd
3 handstand push ups


Men när jag kom till klubben så visar det sig att
  1. Roddmaskinen stänger ner mellan varven och det skulle stjäla alldeles för mycket tid att joxa med den.
  2. Handstand push ups är svårare än det ser ut. Mycket svårare. Det gick inte alls faktiskt.
Det här leder till att jag kör 3 pull-ups och 10 burpees per runda istället. Ganska långt fråm ursprunget, men jaja, så fick det bli. Ett annat grus i maskineriet var att pull-up-stången satt så lågt att jag var tvungen att böja på benen för att inte stå på backen. Det gjorde att jag fick ett trögt men kraftfullt - och därmed svårstoppat - momentum när jag skulle kippa. Det var helt klart ett tidstapp. Nåväl, fick in det skapligt all things considered.

Kom in på 12 varv totalt, och svettades som jag aldrig svettats förut. För att få lite stå-på-händerövning så körde jag 5x20 s statiskt stående på händer mot väggen. De sista två ronderna kändes.



Fick också en del bra tekniktips för att stå på händer av Johannes efter passet, så det ska jag testa framgent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar