måndag 26 april 2010

Are you ok Annie?

Dagens wod hette "Are you ok Annie?" och bestod av

21-15-9
Rodd (kcal)
Thrusters @ 25 kg
SDLHP @ 24 kg
Burpees
Ball clean @ 8 kg
(Wall balls)


Wall ballsen utgick eftersom det var träning i lokalen och jag inte kom åt den höga väggen (och med facit i hand kan jag nog vara tacksam för det, det räckte gott och väl som det var).

Jag trodde att jag körde med en 20 kilos stång tills Kristofer berättade efteråt att det var en lättare 15 kilos stång... 30 kg har jag för mig att jag kört med när jag kört Fran, så det kändes som en rimlig vikt.

Sumolyften kändes riktigt bra, antagligen pga min kärlek till kettlebells ;)

Ball cleansen... Fy för den lede vad tunga de var... Redan på första varvet fick de mig att krokna, men de låg i och för sig ganska sent i tågordningen. Kunde jag ha kört dem obrutet, eller åtminstone något fler åt gången kunde jag ha kapat mycket tid.

Riktigt flåsigt var det, och det var precis vad jag behövde idag!

Jag bjuder på en video av dagens övning också! Jag funderade på hur jag skulle klippa och klistra med den, eller om jag skulle speeda upp den, men beslöt för att behålla den i fullängd och normalfart.

2 kommentarer:

  1. Hej Andreas, Alla olympiska stänger på klubben (har släpat dit några till förresten) väger 20kg.

    SvaraRadera