tisdag 13 april 2010

Att sona helgens synder

Jag har varit iväg på en minisemester och unnat mig. Unnat mig så pass att vågen visade på 91½ kg imorse, det är nästan en all time high, och definitivt det högsta sen sommaren '08.

Så, nu skulle kroppen få lida det själen njutit, och jag tog ett pass från CrossFit Uppsala. Jag har inte kört ryck med kettlebells innan vad jag kommer ihåg, så det såg jag fram emot. Överlag så gillar jag kettlebellsövningar skarpt.
Att armhävningarna skulle ta sin tribut var jag helt på det klara med, och det gjorde att jag körde på knäna.

Övningen var

5 ronder av

2 min kettlebell ryck
1 min armhävning
2 min vila

Resultatet då

Kb/Armhävningar

39/32
46/30
47/27
42/25
47/25

Första rondens ryck tappade jag bort nuffrorna på när jag körde armhävningar... Så jag fick ta det säkra före det osäkra. Det är nackdelen när man kör själv. Fjärde rondens tapp blev p g a att handtaget på kettlebellen blev blött av svett och jag var tvungen att torka av den. Det hade inte hänt om jag hade haft mina eminenta trädgårdshandskar som Martin alltid ger mig skit för :) Jag slet upp ett par av mina valkar också, även det ett argument för att köra med handskar!

På det hela taget rätt nöjd. Jag skulle nog kunnat pressa lite mer på rycken tror jag, jag ligger lite för jämnt nästan. Armhävningar är ju min andra akilleshäl efter pull ups... :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar