tisdag 6 april 2010

Tryggve revisited

Idag bestämde jag mig för att köra woden "Tryggve" igen, för att se hur jag utvecklats. Tryggve var den första woden jag körde, och det torde då ha varit den 25 september 2009. Det är också den första och enda gången som jag fått en endorfinrush efteråt. Att storhandla på Willys i grådassigt svenskt septembervädret var helt plötsligt som att vissla sig igenom en musikal :)

Då körde jag med 16 kilos kettlebell och 4 kilos medicinboll. Tiden var 17:16, och jag var hooked!

Numera så kör jag regelbundet med 24 kilos KB och 8 kilos medicinboll, så jag bestämde mig för att göra så denna gång med. Jag bestämde mig också för att köra riktiga pull ups, dels för att det inte var så många, och dels för att de låg ganska tidigt i tågordningen (tidigare har jag kört hoppande pull ups). Push pressen kommer jag inte ihåg vad jag körde på för ett halvår sen, men körde på 40 kilo idag, vilket visade sig vara ganska lagom.



Kippningen på pull upsen gick både bra och dåligt; det bra är att kippningen upp funkar skapligt bra, men sen när man ska "studsa" tillbaka ner och upp så blir det pannkaka, och jag får börja om från noll igen :/ Där tappar jag mycket tid och kraft.

Wall ballsen gick lättare än vad jag trodde, körde inte obrutet, men kände att jag hade bra flyt i det ändå.

På burpeesarna kunde det ha gått fortare, men det kan det å andra sidan alltid göra. Med en så pass jobbig övning på slutet så är jag glad att jag tog mig igenom den obruten.

Sluttiden blev 19 minuter blankt! Jag är grymt nöjd :) Trodde jag skulle komma nånstans 22-25 min med tanke på att jag ökat vikterna och körde pull upsen som man ska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar