onsdag 30 juni 2010

Tenacity light

Dagens wod togs från CrossFit Malmö. De har ett pass i veckan som de kallar tenacity wod, och det är vad det låter som; skitjobbigt. Ett sånt pass såg kul ut, så jag tog det och skalade ner det till:

5 rounds of

5 thrusters @ 40 kg
5 Knees to elbow
5 marklyft 90 kg
5 burpees
5 kb swing 32 kg
5 pull ups

Originalet är betydligt värre, men det här räckte och blev över.

Thrustrarna funkade bra, och det är samma vikt som till Fran, så det var bra at få känna på, även om det är färre reps.

Knees to elbow funkar bra, forutom att jag inte får till nån swing i det så det blir ett stopp mellan varje.

Marklyften var tyngre än jag kom ihåg dem, och körde mixat grepp från tredje ronden och framåt, och då gick det lättare.

Burpeesarna var inga större problem. Bra sprawl och upphopp.

Kettlebellswingarna gick bra de med, körde låga.

Greppet var helt av banan efter alla marklyft, så det var jobbigt att hålla sig upp i pull upsen. Jag hade kallt räknat med att köra alla ronder obrutet, men så blev det inte. Första, andra och tredje (tror jag) gick obrutet.

Kände mig slö och långsam i kroppen, och hade svårt att tända till ordenligt.

Sluttid: 15:03

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar