måndag 21 juni 2010

Just idag är jag stark, just idag mår jag bra!

Idag var ett sånt där pass som jag behövde, när det flyter på bra, och alla övningar går som de ska! Äntligen!

Inledde med att köra 3-3-3-3-3 marklyft. Värmde på 80 och 100 kilo, och lyfte på 120 för att sen öka till 130 som jag låg kvar på de resterande seten. Det blev ganska tungt på slutet, så det var nog klokt att inte försöka öka nåt mer.

Sen kom dagens metcon

AMRAP 5 x (3 min, 1 min vila)

3 TTB
6 armhävningar
9 låga, tunga svingar


Bestämde mig för att köra på 28 kilos kettlebell, och köra armhävningarna som man ska. Flera körde åp 32, men jag torr att 28 var lagom för mig idag. Fick ett bra flyt i övningarna, och inget som stoppade upp. Fick 3 ronder på varje varv, plus mellan 2-3 TTB också.

Greppet blev inte starkt på slutet, och jag har inte haft så svårt att svinga nån gång pga greppet tror jag, men det höll!

Delade armhävningarna varv 4 och 5, och kom ner med fötterna varje TTB, men annars så tuffade det på.

Riktigt svettigt, och det kändes bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar