onsdag 23 juni 2010

Bear complex

Idag så bjöd Simon på Bear complex för hela slanten. Intressant kombination av övningar minst sagt :)

Fem set á sju repetitioner var det sagt. Jag gick ut lätt på 20 kilo för att testa vattnet s a s. Det är nästan svårare att göra marklyften när det inte är rätt höjd från början. Men sen ökade jag till 30-35-40 och avslutningsvis på 50.

Efter 40 stod jag i valet och kvalet om jag skulle gå till 45 eller 50, men eftersom 50 fanns laddat så testade jag. Det var tungt, men det gick tammefan!

Körde lite teknikträning på kippade pull ups, och framförallt då att skjuta ifrån bra i toppläget så jag inte tappar så mycket energi i den rörelsen. Teoretiskt vet jag vad jag ska göra, men jag lyckas inte riktigt omsätta det i praktiken. Meen, jag kände mig stark i pull upsen, och rev av 13 stycken, vilken är en förbättring med två stycken från mitt tidigare personbästa, trots att det inte var tanken egentligen! :) Och kände inget av händerna heller, väldigt roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar