måndag 14 juni 2010

Ringar och tabata front squats

Massor med folk på passet idag! En klar fördel är att man får en personlig räknare på övningar när man måste dela upp gruppen :)

Efter uppvärmningen var det först lite ringövningar

A. Ackumulera 2 min statisk support på ringar

B. 5x5 dips med valfri skalning


Bröt ner A till vila vid 1:11, 40 s & 20 s. Det är sjukt vad det blir jobbigt när det börjar bli jobbigt (lite som handstående mot vägg).

På dipsen sen så lyckades jag med två strikta dips (mina två första, wohooo!), och gick sen över till avlastade (fötterna på ryggstödet på en stol) rakt igenom. Jag kom på nu på kvällen att jag kunde testat att kippa, men jag tänkte inte alls på det då. Det kändes bra, och jag hade ingen misslyckad repetition.

Efter det så var det dags för den "egentliga" övningen:

Tabata front squats @ 40 kg


Jag trodde 40 kilo skulle vara för mycket, och hade jag själv skalat så hade jag nog lagt mig på 30 kilo. Men Martin la de flesta på 40, så det verkade rimligt.

Det här är första tabatan jag har kört där det inte bara är flåset som tar slut, utan här är det helt klart benen som vill kasta in handduken med.


Slutade på 70 repetitioner totalt, och det är jag väldigt nöjd med. Vet egentligen inte vad jag hade förväntat mig, men jag tyckte inte att jag slappade nåt under själva genomförandet, och jag låg jämnt med Sven som brukar vara en bra måttstock för mig.


1 kommentar:

  1. Du hade en jämn rytm rakt igenom alla omgångar. Det såg väldigt "lätt" ut när du körde, det borde vara en bra måttstock i sig.

    SvaraRadera