onsdag 9 juni 2010

Girlfriend workout pt. II

Var i Stockholm och såg mig själv på bio idag (flashade förbi i 1 sek...) och missade lunchträningen. Det tog jag igen på kvällen, och passade på att ta med mig Astrid och låta henne testa CrossFit för första gången!

Hade lite teknikgenomgång med Astrid och så körde hon första AMRAPen med mig på tidtagningen
AMRAP på 8 min av
20 s handstående
8 pull ups
4 ring dips
Egentligen skulle det vara 4 HSPU, men det finns inte på kartan så det fick blir ersatt med 5 s handstående per HSPU. Det gick utmärkt i början, men blev snabbt tungt. Hade nåt enstaka avbrott runda 4 och/eller 5.

Här börjar det bli tungt...

Pull upsen gjorde jag kippade utan större problem, kändes riktigt bra, greppet höll trots lite skador i händerna. Fick dela upp dem allt eftersom jag blev trött, men gjorde 4-5 första gången oftast, och sen tvåor.

Astrid hade med sig finkameran :)

Ring dipsen gjorde jag med tårna i backen, men försökte att avlasta så lite som möjligt. Jag vet ärligt talat inte hur formen såg ut, men det kändes bra :)

Ärligt talat vet jag inte om det här är "rätt" sätt att avlasta, men det funkade...

Sex rundor plus 20 s i handstående på runda sju bidde det. Det är jag helt nöjd med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar