lördag 19 juni 2010

AMRAP, schmamrap

Idag så var det en ganska ovanlig uppvärmning parvis med medicinboll. Riktigt kul! Jag pratade med Kristofer om hur lätt det är att hamna i en uppvärmningsrutin som man river av för att bli av med det. Det var medicinbollsbaserat, och när man har kul glömmer man lätt att man faktiskt gör nytta :)

Sit-ups med medicinboll

Teknikträning på turkish get-ups och windmills igen, och windmillsen känns mycket bättre, men även tekniken i turkarna känns som den börjar sitta bättre. Jag har nog aldrig riktigt tänkt på hur jag tar mig upp i rörelsen som jag har gjort de här två gångerna vi har tränat det. Körde TGU på 20 kilo och windmills på 16 kilo.

Därefter metcon, en specialare även det:

AMRAP 20 min

15 wall balls
10 svingar

varannan minut 15 situps


Jag insåg att det skulle bli jobbigt, 20 min blir jobbigt. Men jag trodde nog inte jag skulle vika mig så snart. Redan runt 10 min så kändes det tufft, och det blev mycket vilor de sista två-tre rundorna. T o m situpsen som inte brukar vara något problem blev tungt. Körde svingarna (höga) på 24 och wall ballsen på 8 kilos initialt, men fick gå ner på 4 kilo de sista 2½ rundorna för att bibehålla tempot. Kände mig svag helt enkelt.


Japp, det är jobbigt här!


Martin filmade och mixade ihop en kul video från passet! :)

En junilördag hos CrossFit Uppsala from Martin Altemark on Vimeo.


Kom in på 10 rundor + 10 svingar & 7 wall balls. Blev kraftigt omkörd av bl a Kristofer som kom in på 13½ rundor. Den stora skillnaden var att han kunde köra samma tempo konstant, och vi körde jämnt fram till sjätte kanske, när jag började tappa.

Lessons learned: Jag måste jobba på mitt pannben. Man orkar mer än man tror, alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar