onsdag 16 juni 2010

Styrkepass

Dagens pass var dedikerat till styrka och teknik. Först teknikträning på frivändningar. Jag har problem två problem, det ena är att jag drar för mycket med armarna, och det andra är att jag kastar upp stången för högt och tar emot den när den är på väg ner istället för när den är viktlös i toppläge.

Passade på att repetera marklyftteknik i samma veva med att "fälla ryggen". Summa summarum är det en väldigt teknisk övning, och det finns mycket kvar att jobba på.

Sedan till övningen:

varannan minut 6 tunga kettlebellsvings
varannan minut 3 tunga frivändningar
i totalt 20 minuter, sålunda 10 av varje övning


Jag tog en 28 kilos kettlebell, och borde nog med facit i hand tagit 32 kilo. Kände mig alldeles för fräsch efteråt.

På frivändningarna körde jag 50 kilo, och även där fanns det nog utrymme att gå till 60. Men jag känner mig inte helt trygg med tekniken där ännu så det var lika bra att inte förta sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar