tisdag 15 juni 2010

Lite nya kettlebellsövningar

Dagens teknikpass var ryck, turkish get-ups och windmills med kettlebells. Körde på ganska låg vikt för att få till tekniken, och get-upsen och windmillsen blir jobbiga ändå. Windmills var en helt ny övning, och de var intressant i och med att man rör sig snett s a s. TGU var det länge sen jag körde, och det kändes bra att fräscha upp tekniken på det. Kände av lite i höger axel efter en stund, men ingen "dålig" smärta.


Woden bestod av en parad övning:

Partner AMRAP, en jobbar medan den andra vilar, på 12 minuter av [10m sidolöpning, 10 KB snatch, 10m sidolöpning, 10 KB snatch, 20 double-unders]

Jag körde med Sven, och det som satte stopp lite grann var min dåliga DU-teknik. Meen, jag fick till 6-7 obrutna DU's i första intervallen, utan mellanhopp, och det har jag inte gjort innan. Men tyvärr fortsatte det inte lika bra. Sista varvet var det nästan bara ettor :( To add insult to injury på andra varvet så gick snörningen upp på ena skon och trasslade in sig i repet så där lagomt...


Fångad vid ett tillfälle då repen inte är intrasslade i fötterna.

6 varv totalt (3 var), och nästan ett fjärde för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar