måndag 7 juni 2010

Fran!


Första passet på ett tag pga studentmottagning (inte min egen, det är 13 år sen...) och slattpub, alltså första passet på sommarlovet!

Vi var en hel drös idag, och Martin körde igång med en squat clinic, dvs en ordentlig genomgång i benböj. Sen på det en Tabataintervall med *trumvirvel* benböj!

Räkna den rond med minst antal repetitioner endast. Det bidde 16 för mig. Hade hoppats på att inte behöva komma under 18, men man har tammefan alltid en rond när man är lite kass. På det hela taget kändes det bra dock.

Men jag visste att vi hade den "riktiga" workouten kvar. Jag visste att det skulle vara en namngiven, och när vi övade på att kippa pull ups och thrusters så var det ganska klart vad som stod på menyn; Fran!



Jag har inte kört Fran med kippade pull ups, så det här såg jag fram emot! Körde thrusters på 30 kilo, och första 21 delade jag vid 10 & 19.

Pullupsen rullade på bra första varvet med, men ett par nästan läkta sår i handflatorna gick upp vilket gjorde det lite bökigare på slutet. Mycket tvåor på slutet av varje varv pga det. Kom in på 6:49, och känner mig jäkligt nöjd med det. Jag var lite tveksam till om jag skulle klara 21-15-9 av

Mål för nästa Fran; Rx'a och klara händerna bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar