tisdag 8 juni 2010

Morronträning

Dagens morronpass började med 5x5 negativa pull ups, dvs snabbt upp - långsamt ner. Tanken var att det skulle vara strikta pull ups med en sekund vila i toppen och fyra sekunders väg ner. Jag fick lov att kippa en del för att komma upp.

Pga att jag fläkte upp de gamla såren i handflatan igår så blev greppet lite annorlunda idag, men eftersom jag inte svängde omkring så kunde jag hålla ett skapligt grepp ändå. Jag kom på att det är riktigt jobbigt att hänga i bara fingrarna, men det går :)

På väg ner


I vilorna mellan varven så var det DU-träning, och det gick helt kass. Fick inte till det alls... Jag vet inte om det var att det var tidigt på morgonen eller att jag var slut i armarna, eller vad det var.

Det var lite oturligt eftersom wod'en bestod av sammanlagt 100 DU's... Jag ersatte de med 300 vanliga hopp, men det är ändå inte samma sak.

Upplägget var

50 DU's (150 singlar för mig)
21-15-9 Kettlebell high swings @24 kg och burpees
50 DU's (återigen 150 singlar)


Jag hade hoppats kunna göra swingarna och burpeesarna obrutna, men fick ta en kort paus på 10 swingen andra varvet. Försökte också att sprawla/hoppa fram med fötterna i burpeesarna, och det gick skapligt tycker jag, fast jag var trött.

De sista 150 singelhoppen rullade på bra med.

Sluttid: 8:58

I toppläge på en high swing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar