torsdag 8 juli 2010

Rocco

Varför dagens wod är uppkallad efter Italiens främsta filmexport är för mig en gåta, men så var det.

5 ronder av
8 marlyft på 100 kg
10 burpees


Det kändes bra , fick bra flyt i marklyften, och det blev inte rejält tungt förrän femte. I och med att det inte var nån annan del som tog på greppet och de två föregående dagarna också varit befriade från det så kände jagmig stark i händerna.



Burpeesen gick också bra, ett par som jag inte sprawlade ut och hoppade upp på som man ska, men ändå helt ok.




Men sen... Metcons med marklyft är min bane när det kommer till illamående post-wod tydligen. Upplvede samma intensiva illamående som när jag körde Regionals light (som är ganska lik) för nästan två månader sen.

Kom in på 6:19. Känns som en bra tid för mig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar