lördag 3 juli 2010

Svettigt värre!

En av de varmaste dagarna idag, 28° i skuggan. Perfekt CrossFit-väder m a o :P

21-18-15-12-9 av
kettlebellswingar @ 24 kg
burpees


Totalt 75 av varje. Kände mig lite sliten i ländryggen efter back extensions igår, så jag bestämde mig för att köra låga swingar. Var ganska letargisk pga värmen, men efter de första två ronderna kom jag igång ordentligt. Jag testade att inte köra obrutet i början för att ha mer energi att bränna på slutet, och det kändes som det funkade. Kunde tuffa på rätt bra och kom in på 8:10. Jag hade räknat med mellan 10-12 min, så det var positivt.

Jag trodde aldrig jag skulle sluta eftersvettas, så jag cyklade hem i träningskläderna för att få en chans att kyla ner mig. Jäkla tur att det blåste litegrann.


Svettigt värre som sagt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar