söndag 4 juli 2010

Extra allt

Japp, så var det. Jag kör enligt CrossFit Malmös programmering så långt det låter sig göras, och dagens pass blev efter skalning (originalet hittas här) för mig så här:

70 kettlebell swing @ 24 kg
5 thrusters @ 30 kg
60 armhävningar på knäna
5 thrusters
50 boxhopp
5 thrusters
40 burpees
5 thrusters
30 SDHP @ 24 kg
5 thrusters
20 T2B
5 thrusters

Swingarna gick bättre än jag trodde - delade 25/25/20 - trots att jag kört både swingar och back extensions den här tredagarssnurran.

På armhävningarna var det bara att svälja stoltheten och gå ner på knä om det skulle bli nåt vettigt tempo. Jag får köra på tårna är det inte är så inihelvete många i rad.

På boxhoppen hade jag ingen låda (jag har dock funderat på att bygga en på klubben, ska bara få tummen ur), så jag körde på en tyngdlyftningsbänk, och den är inte lika stabil, så det drar ner tempot lite.

Bupeesarna gick bra de med, de sista tio började det bli jobbigt, och de sista fem riktigt jobbigt. Men ja försöker så långt det är möjligt att sprawla ut med benen och hoppa upp med fötterna inför upphoppet istälet för att "gå" ner och upp. Och det blir stadigt bättre.

Jag trodde innan att T2B:en skulel bli stört omöjliga, men de gick faktiskt riktigt bra. Martin visade lite kippningsteknik när jag var hos honom häromdan, men det här var på tok för sent i woden för att jag skulle orka försöka det. Men greppet höll bra och det var inte överjävla jobbigt.

Thrusterna hade jag tänkt köra tior på 40 kg, men insåg snabbt att det går inte. Fick dra ner båda antal och vikt.

Summa summarum en kul wod med en jäkla massa olika övningar. Helt omöjligt att komma i vätskebalans på hela dan var det med... :P

Sluttid: 18:10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar