onsdag 7 juli 2010

Pushy Nicole

Utmaning #2 från CrossFit Uppsala. Dagen innan var sprinter och benböj, så jag visste att jag skulle vara tung i benen.

”Pushy Nicole”
AMRAP 20 minuter av spring 400m, AMRAP pushups (så många armhävningar du kan göra utan att ändra tempo eller vila i toppläget (obrutna))



Det blev inte sprintande nånstans, mer joggande.


Satsade på att köra armhävningarna på tårna, och det fuknade bra, förutom at jag klantade till det och stannade i toppläget två ggr utan att egentligen behövs det... :/





8 varv + 400 m

11/11/12/11/5/11/10/2 = 73 armhävningar

Med facit i hand kunde jag nog pressat ut mig liite fler armhävningar, men jag paceade lite (eftersom jag trodde jag skulle ta slut alldeles annars), därav det jämna resultatet. Men på den positiva sidan så kändes det bra med armhävningar, och det har det inte gjort tidigare, så det är ju en seger i sig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar