lördag 24 juli 2010

2 min x 4

En till wod från Crossfit Malmö

2 varv av

2 min kettlebell swing @ 24 kg
2 min overhead carry @40 kg
2 min pull ups
2 min clean & press @ 40 kg


Jag trodde att overhead carryn skulle bli tung, men det gick lättare än vad jag trodde. Lite jobbigt att vända var tionde meter på klubben dock.

Pull upsen gick oväntat uselt. Greppet gav upp helt och när jag sen blev svettig så var det ett skämt. Där hade jag förväntat mig mer mer.

Clean & press kändes också helt ok när jag körde dem. Har inget direkt svar på varför det inte blev flera, tyckte att jag inte tog några direkta pauser.

Lite märkligt att jag ligger så jämnt mellan rundorna, jag tror det kan ha berott på dålig uppvärmning, så att jag faktiskt blev varmare i kläderna till runda två.

Swingar: 59, 45
OH Carry: 80 m, 70 m
Pull ups: 27, 25
Clean & press: 12,12

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar