måndag 30 augusti 2010

Personligt på push press

Dagens pass var ett kort styrkepass;

5-5-5-5-5 push press


Jag kollade och såg att jag har tagit en femma på 57,5 kg vid ett tidigare tillfälle. Började med att värma lite med DU-träning, fick till nån tia, men inget riktigt flyt. Sen körde jag lite push press med tom stång också.

Jag gick ut på 40 kg för att testa vattnet lite, och det kändes lätt så jag ökade ganska mycket direkt. Det var inte förrän på 65 som det började kännas, och jag tog mig lite vatten över huvudet när jag testade 70. Borde antingen legat kvar en sista på 65 eller lagt mig på 67,5 kanske. Jaja, ingen kommer ihåg en fegis :) Fick ihop en trea på 70. Och 65 kg är ju redan det en ganska bra höjning jämfört med för ca 2 mån sen.

Så serien blev: 40-50-60-65-70 (f)

Kändes nästan lite konstigt att inte ligga och kippa efter andan och eftersvettas i en halvtimme efter passet :) Jag såg att CF Uppsala hade kört Cindy, och jag var ganska sugen på att riva av det med, men tidsbrist avgjorde det för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar