fredag 10 februari 2012

Go hard or go home

Idag flyttades det vikter!

A1 Kroc row, explosiva, 3 x 5 / arm
A2 Armhävningar 3 x 5-10 reps
B Pull ups 5 x 4-6 reps
+
Team-wod 2 och 2:
6 varv av
8 tunga svingar eller power cleans
8 frontböj med samma vikt
[vila med viktplatta, 5-25 kg, över huvudet]



A1: 20 kilo på Krok rowen, fick till bra explosivitet med den vikten.
A2: Armhävningarna blir tunga på 8-9-10. Jag är dessutom seg i axlarna efter veckans axelövningar.
B2: Strikta pull ups. Inte min grej. Men gjorde fyror, dock inte obrutet. Nån gång lossnar det
väl. Fokuserar på att verkligen få över hakan över stången.



Metcon: 7,55 @ 50 kg. Körde med Stefan, han hade inga problem, jag tyckte det blev rätt tungt . Vi körde 10 kg på aktiva vilan, men det var fan det värsta. Så vi bytte till 5 kg på slutet. Det tog verkligen musten ur en.




Skönt att köra med en partner, jag vet inte om jag hade pallat att köra 50 kg annars, utan kanske bytt till 40 efter fjärde varvet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar