torsdag 9 februari 2012

Axeltorsdag

Rätt lugnt pass idag. Jag vet att jag är rätt klen i axlarna så jag lastade inte på för mycket.

A1 Waiters walk 3 x 10 m / arm
A2 Ringrodd 3 x 10 reps
B 5-7 set av 1 Press + 4-6 Push press
+
5 varv
Kb-clean & press, alternerande hand, 1 min
15 sek vila
Kroc-row, hö, 15 sek
Kroc-row, vä, 15 sek
15 sek vila
[Totaltid 9:45 min]

Tillägg: Hollow rock 4 x 30 sek – vila 30 sek


A: 16 kilo på kb. Ringrodden gick hyfsat, men var alltid jobbig de sista repsen.
B: 40 kilo och och femmor på slutet. Tungt som fan sista rundorna, ffa pressarna.
Metcon: 12 kilo. Visste att pressen skulle bli för tung annars. Och så var det. Satsade på tempo i Kroc rowsen där vikten var för lätt. Så det blev jobbigt det med.
Tillägg: Hollow rocksen gick faktiskt bättre än förväntat. Brände bra, och det är bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar