fredag 29 mars 2013

Tenacity light revisited

Testade att köra ett gammalt pass från juni 2010

5 rounds of

5 thrusters @ 40 kg
5 Knees to elbow
5 marklyft 90 kg
5 burpees
5 kb swing 32 kg
5 pull ups

Med ändringen att kettlebellen blev 24 kg. Pullupstången nere i Flogstas yxgym är ju räfflad för bättre grepp, vilket är lika med mord på mina handflator. Dessutom hänger den så lågt att jag måste böja på benen för att kunna kippa. Me no likey...




Det kändes att jag hade tränat igår och det gick i ett ganska makligt tempo. Swingarna och burpeesarna gick helt ok, KTE var lite lättare än jag mindes dem (men återigen sög det att inte kunna sträcka ut sig). Marklyften var tyngre än jag kom ihåg och pullupsen är ju som vanligt en svag punkt, de sista två blev faktiskt hoppande. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar