onsdag 27 mars 2013

Post-förkylningsträning

Jag har gått och dragits med en envis förkylning som inte velat ge med sig. Och för en gångs skull har jag faktiskt haft tid att träna, mycket irriterande.

Nåväl, igår blev det av. jag har känt mig trött i ryggen på sistone, så nåt med rygg skulle det bli. Värmde upp som vanligt med 10 min hopprep, inget fancy med DUs denna gång.

Planen var

12 min av
1 swing @ 24 kg
1 benböj @ 24 kg

Det blev i realiteten 10 och 2-3 swingar per benböj. Det märktes att det var länge sen. T o m swingarna märktes, och det brukar ju vara min aktiva vila under metcons annars. Lite för många pauser för min smak med. Det var inte helt lätt att få in en jämn bra övergång mellan swingar och benböj heller.

Avslutade med 1 min planka.

Det känns bra i ryggslutet dagen efter med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar