lördag 15 december 2012

Yxgym

Första passet i Flogstas motionslokal. Det är sunkigt och slitet och jag tror att det kommer motivera mig att få resultat :)



Körde 5-6 min uppvärmning med hopprep och blandade in lite DUs för att testa. En åt gången går fortfarnade bra, men inte fler :/ Tänker inkorporera det som uppvärmning ofta så jag kan få till det nån gång.

En kort "snäll" wod för att inte knäcka mig helt efter det långa uppehållet.

10 min AMRAP av

10 SDLHP med 24 kilos kettlebell
10 swingar med 24 kilos kettlebell
10 situps med 10 kilos viktplatta

Kom in på 5-6 varv tror jag, tappade räkningen i vanlig ordning. Det var faktiskt svingarna som var tyngst. Jag som normalt sett inte brukar ha problem med dem. Men det säger bväl en del om min generella status.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar