onsdag 13 juli 2011

Hej handsmärta!

Det första "vanliga" passet sen jag kom tillbaka.

A Frontböj 5 x 5-8 reps
B1 Bulgarian Split Squats 3 x 8-12 reps
B2 Lätta explosiva swings/ryck 3 x 5-10 reps / arm
+
10 min snatchtest för maxreps @ 16 kg

Tanken var att vi skulle försöka hålla samma vikt på fronböjen, och jag kla mig på 60 kg, och det gick utmärkt. Jag hade kanske kunna köra på 70-75 med, men jag vill inte gå all in i början innan jag vet vart jag ligger. Plus att jag var seg efter benpasset i lördags.

Bulgarian split squats körde jag helt utan vikter för att fokusera på tekniken.

Ryck gick bra, körde även här lätt; 16 kg. Har inte tekniktränat det innan, så det var bra!

10 minuters-AMRAPen var... intressant. Körde även här på 16 kg. Gjorde 100 på 6:10 och 140 totalt. Det var en kraftigt nedåtgående kurva på slutet. Körde 10 per hand till 100, sen 5. Slet upp två valkar i varje hand, plus att jag gnuggade upp sår på insidan av båda tummarna. Så nu vet man att man är tillbaka :P



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar